top of page
  • שיר דרור, הרצליה

מה הכי קשה בהורות?


כשהתבקשתי לתאר מה ההתמודדויות הכי קשות בהורות, חשבתי כמה רבים מאיתנו - נשים וגברים, חוששים לשחזר את הכשלים בהורות של ההורים שלנו. רוצים ובטוחים לפני שמגיעים הילדים שאנחנו נוכל אחרת, ולא תמיד זה מצליח...

הכי קל לעשות מה שאנחנו מכירים ויודעים וקשה מאוד להמציא את עצמנו מחדש. פעמים רבות רואים אחד מהשניים – הורה שחותר כל הזמן לא להיות ההורה שלו, אך למרבה התסכול נוהג בדיוק כמוהו או הורה שחותר להתנהג ההפך מההורה שלו, אך משיג תוצאות לא נעימות. למשל: הורה שגדל להורים נוקשים מאוד, מחליט לתת חופש מוחלט לילדיו, שלא ירגישו חנוקים כפי שהוא הרגיש. בפועל, חוסר הגבולות מובילים את ילדיו לחוסר ביטחון וחרדות.

העצה שלי: שימו לב שאתם פועלים באופן המותאם לצרכים של הילד הספציפי שלכם ולא לילד שהייתם. לפעולות ההוריות שלכם לא אמור להיות טעם של מרד נעורים. המקומות שבהם 'נופלים' רוב ההורים אלו המקומות המלחיצים שמוציאים מהם תגובות אוטומטיות. מצאתם את עצמכם צועקים כמו ההורים שלכם? השתדלו להימנע מהלקאה עצמית, היא לא תתרום דבר לא לכם ולא לילדיכם. עם זאת, השקיעו חשיבה בדרכי תגובה מתוכננות למצבים דומים בעתיד. זה יצריך מכם מידה רבה של מודעות ומאמץ, אך כשתזהו איזו תגובה שלכם מניבה את התוצאה הטובה ביותר, תדעו שאתם בכיוון הנכון.

להמשך קריאת הכתבה ב YNET על הקשיים הגדולים ביותר בהורות הקליקו כאן

Wave
bottom of page