top of page
  • שיר דרור, הרצליה

13 מתנות לחיים שכל הורה צריך לתת לילדיו


התראיינתי לכתבת מומחים שבה התבקשתי לענות על השאלה- מה המתנות החשובות ביותר שהורה יכול לתת לילדיו. הבחירה הייתה קשה, יש כל כך הרבה אפשרויות, ולא רציתי ליפול לקלישאות. היות והתראיינתי לצד מומחיות נוספות, הוקצו לי רק שתיים שלוש מתנות, אז הנה הן לפניכן התובנות שלי בנושא לצד הרבה תובנות נוספות:

שיר דרור, עובדת סוציאלית קלינית (.M.S.W), מטפלת בילדים ובני נוער:

הבעת רגשות

אדם שיודע לזהות את רגשותיו ולהביע אותם הוא אדם עם הרבה יותר מרחב בחיים, עם אפשרות לייצר תקשורת מיטיבה ולנהל מערכות יחסים מספקות. הורים לעיתים מעבירים לילדים מסר שיש מקום להביע רגשות כל עוד הם חיוביים. אלא, שבכולנו קיימים כל הרגשות וכולם לגיטימיים במידה שווה. לחוש כעס, קנאה, פחד, נקמנות ועוד – זה טבעי ונורמלי, ולהיות מסוגלים לזהות את זה ולשתף את הסביבה – זו בריאות לשמה. לתת מקום לשיח על כעס, אין פירושו לאפשר אלימות פיזית או מילולית, וכמובן שבמקרה זה הילד זקוק להכוונה מצד המבוגר.

חשוב לזכור שילד או ילדה שיודעים להביע את רגשותיהם וניתנת להם האפשרות לכך והמרחב, מבלי שזה יאיים על הוריהם- מרגישים פחות לבד, מעוררים יותר אמפתיה והתחשבות מצד הסביבה ומאפשרים דיאלוג ערכי על דברים חשובים בחיים במקרה שמתעוררים צרכים סותרים.

מעורבות קהילתית

להורים רבים יש חלומות ביחס לילדיהם שיעשו שינוי בפני החברה, שישפיעו ושיהיו אזרחים מעורבים. כל אלו חלומות ושאיפות ראויות מאוד, אלא שכדי להכין את הקרקע לכך, יש להדגים לילדים ולשתף אותם בפעילות של מעורבות קהילתית, כדי שיידעו שיש להם את היכולת להשפיע על סביבתם. יתרון נוסף לכך הוא חינוך לערכיות, לחיי קהילה פעילים וליצירת פעילות משותפת עם הילדים שאינה קשורה למסכים. למשל: הצטרפו לגינה קהילתית בשכונת המגורים שלכם או יזמו הקמת גינה קהילתית חדשה במידה ואין.

תהליך מעין זה הוא דוגמה נפלאה לאפשרות להשפיע על הסביבה, על החברה וגם לצפות בתהליך ההולך ונרקם לאורך זמן ומחנך לסבלנות ולדחיית סיפוקים. אפשרות נוספת היא ליזום יחד עם הילדים שוק קח-תן, או שוק יד 2 שבו יוכלו להיפטר מהמשחקים הישנים שמאסו בהם לטובת משחקים חדשים וכל זה מבלי לקרוע את הכיס. פעילות מעין זו מעודדת את הילדים להתנסות במסחר כבר בתור ילדים, ולהתחיל להכיר מושגים חשובים כמו היצע וביקוש, שיווק המוצר (האופן בו הם מציגים או מציעים אותו), שכנוע וניהול משא ומתן.

לכל יתר המתנות, היכנסו למאמר המלא ב YNET

Wave
bottom of page